דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

חוקרים

עברית
פרופ' יעל קלי, מנהלת מדעית

יעל קלי הינה המנהלת המדעית של מרכז המצויינות LINKS, וחברת סגל

איריס טבק

אוניברסיטת בן-גוריון בנגב, הפקולטה למדעי הרוח והחברה, המחלקה לחינוך

תחומי מחקר

שיזף רפאלי

אוניברסיטת חיפה, הפקולטה לניהול. תחומי מחקר: תקשורת מתווכת מחשב, מידע, הפרט והארגון, מערכות מידע, ארגונים וירטואליים, מסחר אלקטרוני.

ניבה אלקין קורן

אוניברסיטת חיפה, הפקולטה למשפטים

השכלה

תואר דוקטור (SJD) אוניברסיטת סטנפורד, 1995.
תואר שני (LL.M) אוניברסיטת הרווארד, 1991.
בוגר (LL.B) אוניברסיטת תל-אביב, 1989.

תחומי עניין

קניין רוחני  
משפט וטכנולוגיה
המשפט בעידן המידע
דיני חוזים

ד"ר אורן צוקרמן

ד"ר אורן צוקרמן הוא מייסד המעבדה לחדשנות במדיה, ראש המסלול בתקשורת אינטראקטיבית, וראש המסלול בניהול חדשנות במרכז הבינתחומי הרצליה. צוקרמן הוא בוגר מעבדת המדיה של אמ.איי.טי, חוקר ומרצה בתחומי חדשנות מדיה וטכנולוגיה, חוויות משתמש מתקדמות ואינטראקציות אדם-מחשב. ב-2001 קיבל צוקרמן את פרס "חלוץ טכנולוגי" ע"י הועידה הכלכלית העולמית בדאבוס, עבור חברת הזנק שהקים ב-1999.

ד"ר שרית ברזלי

ד"ר שרית ברזלי היא חוקרת ראשית במרכז המצויינות LINKS ומרצה במגמה לטכנולוגיות בחינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה. תחומי המחקר שלה הם אפיסטמולוגיה אישית, מטקוגניציה וחשיבה מסדר גבוה בסביבות דיגיטליות, למידה ממקורות מידע מרובים ולמידה מבוססת משחק. לשרית תואר שני ושלישי בחינוך מהאוניברסיטה העברית בירושלים. בעבר ניהלה שרית את מחלקת הפיתוח הפדגוגי של עמותת סנונית לקידום החינוך המתוקשב באוניבריסטה העברית והובילה את פיתוחן של סביבות למידה מקוונות רבות. 

תחומי מחקר:

חשיבה אפיסטמית ולמידה בחברת הידע

ד"ר אורן גולן

גולן הינו חוקר ראשי וחבר במרכז לינקס. גולן הוא גם חבר סגל בחוג ללמידה הוראה והדרכה ובחוג למנהיגות ומנהל בחינוך באוניברסיטת חיפה. הוא מוביל קבוצת מחקר המתמקדת בממדים סוציולוגיים-קהילתיים של למידה בעידן הדיגיטלי ובוחנת את התהוותם של קהילות ללימוד עצמי בטכנולוגיות מתוגברות טכנולוגיה. טכנולוגיות הניו מדיה (ברשתות החברתיות המקוונות, באתרי האינטרנט, באפליקציות הסלולאריות ועוד') מהוות מקורות חשובים לחינוך בלתי פורמאלי אשר מעצבים לא רק את דפוסי הידע והלמידה בני זמננו, אלא משפיעים ופועלים על אמצעי הפיקוח על הידע ועיצוב גבולותיהם של קהילות מובחנות.

  • שיוך מוסדי: אוניברסיטת בן גוריון בנגב - המחלקה לתקשורת
פרופ' דני בן-צבי

My research interests focus on two important aspects of human life: statistical reasoning and technology-enhanced learning. The first refers to the kind of thinking involved in creating and evaluating data-based claims that are used ubiquitously as means of forming credible arguments and of making decisions under uncertainty. All citizens need nowadays to be able to engage in this kind of thinking processes and have basic statistical literacy and numeracy skills. It should therefore be a standard ingredient of every learner’s education. The second aspect, technology, is rapidly transforming the way people communicate and collaborate, consume information and create knowledge, learn and teach. Educational technologies can mediate and facilitate thinking about complex domains – such as statistics, mathematics or science, making them more accessible to all learners

These two themes are simultaneously present and closely intertwined in my work: I study
(a) students’ statistical learning and the development of their statistical reasoning as it occurs in the social context of the classroom; and (b) the roles of innovative tools in offering new forms of understanding, learning and communication in technology-enhanced learning communities. I pursue these themes in classroom studies that foster inquiry, reasoning, argumentation, collaboration, reflection, and learners’ use of notations and technological tools. I use design experiment methodology, geared toward the double aim of promoting theory and improving practice. More specifically, while “engineering” particular forms of learning, I develop domain-specific theories by systematically studying those forms of learning and the means of supporting them.

I lead two research groups of my Phd, M.A. and graduate students:

  1. The COOL-Connections research group aims to investigate learning communities from both disciplinary and non-disciplinary perspectives. The members of this research group are Einat Gil, Guy HefetzOshra DuekTamar NovikKeren AridorShiri Mor Hagani Yotam HodJacqui Basil-ShacharHana ManorAtar RonMichal Dvir and Ayelet Paleiov.
  2.  The Connections research group focuses on the study and the development of students' emerging statistical reasoning and argumentation skills. The members of this research group are Einat GilKeren AridorHana ManorAtar RonMichal  Dvir and Ayelet Paleiov.

חוג לריפוי בעיסוק, אוניברסיטת חיפה

ראש המעבדה לחידושי טכנולוגיה בשיקום, ארגונומיהביומכניקה, למידה מרחוק

עמודים