דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

ד"ר

עברית

ד"ר אלדר הבר, בוגר תואר ראשון במשפטים (התמחות במשפט וטכנולוגיה) ופסיכולוגיה, תואר שני במשפטים (בהצטיינות) מאוניברסיטת חיפה, ותואר שלישי במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב.

במסגרת תפקידו כעמית מחקר במרכז למשפט וטכנולוגיה ובפורום הסייבר, בפקולטה למשפטים, אוניברסיטת חיפה, אלדר עוסק במחקר בנושאים מגוונים הנוגעים למשפט וטכנולוגיה, תוך התמקדות בדיני סייבר, דיני זכות יוצרים והדין הפלילי.

The research focuses on the theoretical aspects of enforcement by algorithm, as they are reflected in copyright law.  Computers programs are used today both to safeguard and to enforce the rights of copyrigh

שי הוא עמית מחקר במכון לחקר אלטרנטיבות בחינוך אשר בפקולטה לחינוך. המחקר הנוכחי שלו עוסק בתרומה אפשרית של תוצרי הערכה מקוונת בכיתה, ובפיתוח ושימוש בספרי לימוד דיגיטליים וסביבות למידה מקוונות. בין הפרויקטים (בראשות פרופ' מיכל ירושלמי) בהם הוא מעורב הוא משמש כמנהל פרויקט המרא"ה (הערכת מעצבת - רואים את התמונה), סביבה להערכה מעצבת במתמטיקה ותומך במחקר ופיתוח הקשורים לסביבת VisualMath - ספר לימוד מתפתח ואינטראקטיבי. ניסיון ההוראה של ד"ר אולשר כולל קורסים בתוכניות מוסמך בטכנולוגיה וחינוך במכללת סמינר הקיבוצים לחינוך והוא אף משמש כמדריך פדגוגי בחינוך מתמטי.

יעל אלבו

יעל אלבו היא תלמידת מחקר לקראת תואר שלישי בחוג לניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה בהנחיית פרופ' שיזף רפאלי, ראש המרכז לחקר האינטרנט, וד"ר יואל לניר מהחוג למערכות מידע באוניברסיטת חיפה.  מחקרה עוסק בויזואליזציה של מדדים מחושבים מרובי משתנים ותלויי-זמן.

נושא המחקר נשען על פרויקט פיתוח מדד תקשוב בישראל המתבצע בימים אלה ע"י המרכז לחקר האינטרנט באוניברסיטת חיפה, במימון איגוד האינטרנט הישראלי ובשיתוף חברת בזק, עמותת תפוח ומרכז לינקס.

הרקע האקדמי של יעל הוא מדעי המחשב, מחשוב רפואי וניהול מידע וידע.

יעל עוסקת בין היתר בהוראת תכנות לילדים במסגרת היחידה לנוער שוחר מדע בטכניון.

עידית סולקין

 

שיוך מוסדי: אוניברסיטת בן גוריון בנגב - המחלקה לתקשורת

 

תחומי מחקר:

מדיה וילדים

שימוש במוסיקה מכוונת ילדים בתקשורת

תקשורת המונים ותרבות

ד"ר שרון בר-זיו, בוגרת תואר ראשון במשפטים (התמחות במשפט וטכנולוגיה), תואר שני במשפטים (בהצטיינות, במסגרת המסלול הישיר לדוקטורט) ותואר שלישי במשפטים, כולם מאוניברסיטת חיפה.

במסגרת תפקידה כעמיתת מחקר במרכז למשפט וטכנולוגיה, בפקולטה למשפטים, אוניברסיטת חיפה, עוסקת במחקר בנושאים מגוונים, תוך התמקדות בדיני קניין רוחני ובסוגיות הנוגעות לתהליכי יצירת ידע, העברת ידע ושיתוף בידע.

לפרטים נוספים ניתן לפנות לעמוד הבית: 

http://weblaw.haifa.ac.il/he/Research/ResStudents/Pages/Barziv.aspx

אסתי לסלו  בעלת תואר ראשון בביולוגיה מהאוניברסיטה העברית, ותואר שני בנוירוביולוגיה, ומדעי הרפואה מבית הספר לרפואה באוניברסיטה העברית. ודוקטורט מהטכניון, במחלקה לחינוך למדע וטכנולוגיה. אסתי מרצה בחוג למדעי המעבדה הרפואית במכללה האקדמית צפת, ומכשירה מורים לביולוגיה מאז 2006.

המחקר שלה במסגרת הדוקטורט בטכניון, בהנחיית פרופ'מ אילת ברעם צברי, עסק באפיון השיח הציבורי בביואתיקה באתרי חדשות באינטרנט.  נבחנו כיצד באים לידי ביטוי האורינות המדעית והאורינות האתית בדיון. השיח בשדה האוטנטי עשוי לקדם הבנה לגבי החינוך לאזרחות מושכלת, גיבוש עמדות מבוססות ידע ויישום הידע המדעי בחיי היומיום.

I am a currently a doctoral student (submitted dissertation: April 2014) in the excellence program at the University of Haifa, within the 

אורנית היא פוסט דוקטוראנטית בקבוצתה של יעל קלי במגמה לטכנולוגיות בחינוך, באוניברסיטת חיפה. תחומי העניין של אורנית כוללים עיצוב ומחקר סביבות למידה משלבות טכנולוגיה המעודדות תרבות למידה מוכוונת ערכים פנימיים, ופיתוח מורים כמעצבים וכמעצבים-חוקרים. לאורנית דוקטוראט מהמחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון, תואר שני במנהל עסקים ותואר ראשון בהנדסת מחשבים, גם הם מהטכניון. בנוסף לשלוש-עשרה שנות הנסיון כמהנדסת בתעשיית ההיי-טק בארץ ובארה"ב, אורני לימדה מדעי המחשב בתיכון, וקורסים לתארים מתקדמים באוניברסיטת חיפה ובמכון וייצמן.

עמודים