דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

הערכת ידע ומידע

Golumbic, Y. N. (2015), What makes Citizen Science projects successful, and what can we learn from them for future projects? This literature review of citizen science projects was ordered and funded by the Technion Citizen Science Project (TCSP)

What makes Citizen Science projects successful: and what can we learn from them for future projects?

בתקציר זה מאוגדים עיקרי הממצאים העולים מדו"ח מצב המדע בתקשורת החדשותית דוברת העברית בישראל.

לתכניות ולהרצאות מהכינוסים הקודמים, לחצו כאן.

משתתפי סדנא בת שלושה ימים באוניברסיטת בן-גוריון בנגב על שיטות מחקר מתקדמות באינטרנט בניצוחו של פרופ׳ Ulf-Dietrich Reips מאוניברסיטת קונסטנץ בגרמניה.

מטרת הפרויקט היא לפתח כלים תקפים, מהימנים ויעילים להערכת התתפתחות החשיבה האפיסטמית של לומדים. שלב ראשון של פיתוח שאלון מבוסס-תרחיש להערכה של חשיבה אפיסטמית של סטודנטים הסתיים.

למידה בסביבה דיגיטלית עתירת מידע מחייבת פיתוח כישורי חשיבה וחקר שיאפשרו ללומדים להתמודד בצורה יעילה וביקורתית עם היקפים גדולים של מידע ממקורות מגוונים. עם זאת, מחקרים רבים מראים שלתלמידים יש קושי רב לעשות שימוש מושכל במקורות מידע מקוונים.

בעידן הידע אנשים חשופים למידע ממקורות מרובים ונדרשים לבחור, להעריך ולמזג ביניהם. אנשים נבדלים זה מזה בגישתם האפיסטמית, כלומר בדרכי חשיבתם לגבי טיבם של ידע ושל ידיעה. במחקרים קודמים נמצא שגישות אפיסטמיות משפיעות על האופנים בהם אנשים מעריכים את המאפיינים האפיסטמיים של מקורות מידע.

חשיבה אפיסטמית מושפעת מהמאפיינים האישיים של הלומדים ומההקשר הסוציו-תרבותי שבו היא מתפתחת. מעט מאד ידוע לנו לגבי האופן שבו נורמות אפיסטמיות, כלומר, מוסכמות חברתיות לגבי אופיים הרצוי של ידע וידיעה, נוצרות בתהליך התהוותן של קהילות למידה. במהלך המחקר, נבחן

מועד האירוע: 
15/09/2014 - 09:45

לאור קשיי התלמידים בעבודה עם מקורות מידע מרובים אנו מתכננים לפתח סביבת למידה שתסייע ללומדים לרכוש אסטרטגיות יצירת ידע ממקורות מידע מרובים ובד בבד תטפח את המודעות האפיסטמית של הלומדים לגבי טיבו

מצגת באנגלית על אודות האפשרויות של מערכת קושיה - התרומה לארגון, ניהול הידע ומספר אפשרויות טכנולוגיות מתקדמות.

עמודים