דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

all

  • פרופ' יעל קלי, מנהלת מדעית
    קבוצת מחקר: 
    פרופ' יעל קלי
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה

    פרופ' יעל קלי

    יעל קלי הינה המנהלת המדעית של מרכז המצויינות LINKS, וחברת סגל במגמה לטכנולוגיות בחינוך בחוג ללמידה, הוראה והדרכה, הפקולטה לחינוך, אוניברסיטת חיפה. תחומי המחקר שלה כוללים למידה בסביבות עתירות טכנולוגיה, עקרונות לעיצוב סביבות למידה סוציו-קונסטרוקטיביסטיות, וחקר תהליכי הטמעת טכנולוגיות למידה בבתי ספר ובחינוך הגבוה. קלי הינה עורכת משנה בכתב העת Instructional Science. לפני שהצטרפה לאוניברסיטת חיפה, הייתה קלי חברה בסגל האקדמי של המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים בטכניון, וחוקרת אורחת ב Centre for Research on Computer Supported Learning & Cognition - CoCo באוניברסיטה של סידני באוסטרליה. היא הייתה אחת החוקרות הראשיות במרכז Technology Enhanced Learning in Science - TELS שבאוניברסיטת ברקלי קליפורניה ועמדה בראש צוות המחקר והפיתוח סביב המאגר לעקרונות עיצוב פדגוגיים לסביבות למידה ממוחשבות -  (DPD)

    חברי קבוצת המחקר של יעל:

    • ד"ר אורנית שגיא (פוסט-דוקטורנטית)
    • עדי קדרון (דוקטורנט)
    • קרן לוי (דוקטורנטית בהנחייה משותפת עם פרופ' טלי טל מהטכניון)
    • נועה שפירא (דוקטורנטית בהנחייה משותפת עם ד"ר חגי קופרמינץ מאוניברסיטת חיפה)
    • מיטל אמזלג (דוקטורנטית בהנחייה משותפת עם פרופ' נלי אליאס מאוניברסיטת בן-גוריון)
    • ליה דור-יוסף (מסטרנטית)

    חברי קבוצת TEL-Design המורחבת

  • קבוצת מחקר: 
    ד"ר דפנה רבן
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה
    טלפון נייד: 
    0544975188

    עמירם מרקוביץ

    דוקטורנט בחוג לניהול מידע וידע, בהנחיית ד"ר דפנה רבן וד"ר כלנית אפרת. חוקר בנושאי מודיעין תחרותי וובי, איכות המידע הוובי/ תחרותי ושימושיו הניהוליים, יכולות דינמיות, יתרון תחרותי, ביצועים - ומה שביניהם. 
    תואר שני מחקרי בחוג לניהול מידע וידע, בהצטיינות. תזה בהנחיית ד"ר דפנה רבן וד"ר כלנית אפרת בנושא: 
    The impact of perceived quality of web information on information use and company performance: a Knowledge Based View
    מאמר ע"ב התזה הוצג בכנס EURAM 2016 בפריס (5/16).

    פרס בתחום המודיעין התחרותי לזכרו של מיכאל בלקין, 5.4.2016, המוענק לעבודת מחקר מצטיינת, ע"י וועדה משותפת לאוניברסיטת חיפה/ החוג לנימו"י, לפימ"ת (הפורום הישראלי למודיעין תחרותי) ולמכון היצוא.
    ע. מנכ"ל בבנק הפועלים, נסיון עסקי ברמות מטה ושדה - ניהול פיננסי, ניהול שינויים ארגוניים, הקמת מערכת אשראי מרכזית, הקמה וניהול יחידת מחקר אסטרטגית ארצית..  

     

     

  • קבוצת מחקר: 
    פרופ' דני בן צבי
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה

    אילת פליוב

    I'm a graduate student at the University of Haifa, The Educational Technology Graduate Program, under the academic supervision of Prof. Dani Ben-Zvi.

    My research interest is students’ questions. I am interested in the questions posed by students as a part of their statistical investigation cycle and the questions they ask during the learning process while using modeling in the context of making informal statistical inferences.

    I am a member of Dani Ben-Zvi's research groups:

    1. The COOL-Connections research group aims to investigate learning communities from both disciplinary and non-disciplinary perspectives. The members of this research group are Einat Gil, Guy HefetzOshra DuekTamar NovikKeren AridorShiri Mor Hagani , Yotam Hod,  Jacqui Basil-ShacharHana ManorAtar RonMichal Dvir and Ayelet Paleiov.
    2. The Connections research group focuses on the study and the development of students' emerging statistical reasoning and argumentation skills. The members of this research group are Einat GilKeren AridorHana ManorAtar RonMichal  Dvir and Ayelet Paleiov.
  • קבוצת מחקר: 
    פרופ' שיזף רפאלי
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה

    גב' פרידה אלק

    דוקטורנטית במסלול הישיר בחוג לניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה.

    הדוקטורט יעסוק באינטראקטיביות ככלי להנגשה מקוונת של מידע על זכויות.

    בעלת תואר B.A ו- M.A בעבודה סוציאלית וניהול מוסדות ללא כוונת רווח.

  • קבוצת מחקר: 
    ד"ר אורן גולן
    מוסד אקדמי: 
    אוניברסיטת חיפה
    טלפון נייד: 
    054-9806321

    מר אלדר פל

     

    אלדר פל (Eldar Fehl) הוא מתאם המחקר של מרחב הלמידה העתידי (Future Learning Space) של מרכז המציונות לינקס (Links) וטכנאי המרחב לצידו של יניב דובוסקי



    אלדר הוא סטודנט מחקר לתואר שני במגמה לטכנולוגיות בחינוך באוניברסיטת חיפה וחבר צוות במעבדה של דר' אורן גולן המתמקדת בקהילות, ניו מדיה וחינוך.

     

    אלדר סיים את לימודי התואר הראשון באוניברסיטה העברית בירושלים בתכנית המשולבת ללימודי פילוסופיה, כלכלה ומדעי המדינה (פכ"מ). כיום אלדר מתעניין באופן בו מסגרות חברתיות המעצבות למידה משנות את הפרקטיקות הנהוגות בידי חברות מסוגרות בסביבה אקדמית מוגברת טכנולוגיה.

     

    המפגש המתמשך בין ידע מדעי לבין קהילות מסוגרות ופונדמנטליסטיות מהדהד במתח הקיים בין מודרנה ומסורת, מתח המתגבר לנוכח חדירתן של טכנולוגיות מודרניות  כגון: האינטרנט, טלפונים ניידים ומשחקים דיגטליים. בהקשר הזה אלדר מבקש להבין כיצד טכנולוגיה יכולה לתמוך ביכולת האפיסטמית של הלומד הדתי לשלב ידע חיצוני. לצורך כך, אלדר פיתח חקר מקרה (Case Study) על הלגיטימציה לדעת שמועברת בניו-מדיה בסביבה אקדמית בקרב אוכלוסיות מסוגרות. במסגרת מחקרו אלדר בוחן את הקהילה החרדית בישראל ואת יחסה המורכב עם ניו-מדיה ואקדמיה.

    הניסיון של אלדר כמדריך פסיכומטרי הוביל אותו לחפש הבנה מלאה יותר של למידה, בדגש על קבוצות שוליים והאופן בו טכנולוגיות מתקדמות יכולות להעצים קבוצות אלו.

עמודים