דלג לחלק העיקרי

יצירה שיתופית של ידע בקהילות מוגברות טכנולוגיה

שיזף רפאלי

עברית

הכינוס השנתי של מרכז מצוינות LINKS מציין השנה את סיום המענק ה-חמש שנתי של ה-I-CORE והאירוע החגיגי יתקיים בבית דניאל בזכרון יעקב, בנוכחותם של אורחים נכבדים מחו"ל וביניהם: 

Prof. Christopher Hoadley - Steinhart, NYU

Prof. Clark Chinn - Rutgers, NJ

Albo, Y., Lanir, J., Bak, P., & Rafaeli, S. (2016). Off the radar: Comparative evaluation of radial visualization solutions for composite indicators. IEEE transactions on visualization and computer graphics, 22(1), 569-578.‏

A composite indicator (CI) is a measuring and benchmark tool used to capture multi-dimensional concepts, such as Information and Communication Technology (ICT) usage. Individual indicators are selected and combined to reflect a phenomena being measured.

Albo, Y., Lanir, J., Bak, P., & Rafaeli, S. (2016, June). Static vs. dynamic time mapping in radial composite indicator visualization. In Proceedings of the International Working Conference on Advanced Visual Interfaces (pp. 264-271). ACM.‏

Composite Indicators (CIs), are a common measurement and benchmarking tool that are used to reflect and measure multi-dimensional concepts such as digital divides, individual’s well-being and more.

Albo, Y., Lanir, J., & Rafaeli, S., 2017. A Conceptual Framework for Visualizing Composite Indicators. Social Indicators Research, 1-30.‏

Composite Indicators (CIs) are common measurements and benchmarking tools used to measure multi-dimensional concepts such as well-being and more.

Kali, Y., Tabak, I., Ben-Zvi, D., & Kidron, A., et al. (2015). Technology-enhanced learning communities on a continuum between ambient to designed: What can we learn by synthesizing multiple research perspectives? In O. Lindwall, P. Koschman, T. Tchounikine, & S. Ludvigsen (Eds.), Exploring the Material Conditions of Learning: The Computer Supported Collaborative Learning Conference (CSCL), Volume II (pp. 615-622). Gothenburg, Sweden: The International Society of the Learning Sciences.

This symposium brings together the theoretical and practical tools of scientists in both the social and educational sciences in order to examine the types of interaction, knowledge construction, social organization and power structures that: (a) occur spontaneously in technology-e

מועד האירוע: 
16/05/2016 - 09:00
ביום ב' ה-16/5 נפגש באונברסיטת חיפה (חדר 566 בפקולטה לחינוך) ונקדיש את היום לעבודה על הספר המתוכנן. 
מועד האירוע: 
31/03/2016 - 09:00

 

מועד האירוע: 
17/02/2016 - 15:30

מדי דקה נוצרות ברחבי העולם כמויות עצומות של מידע זמין ונגיש, שעל פי הערכות צפוי להגיע ל-40 זטה-בייטס (טריליון מגה!) עד לשנת 2020.

מועד האירוע: 
16/02/2016 - 08:30

הכנס האחד-עשר לחקר חדשנות וטכנולוגיות למידה ע"ש צ'ייס
שלישי-רביעי, ז'-ח' באדר א תשע"ו, 17-16 בפברואר 2016

מועד האירוע: 
18/02/2016 - 08:30

כנס IsraHCI הוא מקום המפגש בישראל לחוקרים מהאקדמיה ומהתעשייה בתחומי אינטראקציית אדם-מחשב מאז שנת 2013. הכנס הוא הפעילות המרכזית של הסניף הישראלי של קבוצת העניין בתחומי אינטראקציית אדם-מחשב (SIGCHI) של ה-ACM - Association of Computing Machinery.

עמודים